نتایج دو گروه از مطالعات مختلف تخصصی نشان داده است مصرف دانه‌های سیاه از بروز سرطان‌های پروستات و سینه تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

در بررسی‌های انجام شده از سوی متخصصان علوم پزشکی دانشگاه نورت وسترن در شیکاگو معلوم شد که دانه سویا حاوی یک نوع ایزوفلاوون طبیعی موسومو به «جنیستین» است و مصرف روزانه یک عدد قرص سویا حاوی این ماده از گسترش یا ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.


پروفسور ریموند برگان در این یافته نشان می‌دهد که درمان با سویا اولین درمان غیر سمی است که می‌تواند از جابه جایی سلولهای سرطانی جلوگیری کند.


به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، در یک بررسی دیگر که از سوی کارشناسان دانشگاه بوفالو در نیویورک روی بیش از 1200 زن شرکت کننده انجام گرفت مشخص شد که همین ایزوفلاوونهای موجود در سویا خطر بروز سرطان سینه را کاهش می‌دهند.


یافته‌های هر دو گروه مطالعات، اخیرا در کنفرانس انجمن مطالعاتی سرطان آمریکا در فیلادلفیا ارائه شده‌اند.